Woonprotest 17 oktober

7 oktober 2021

Woonprotest 17 oktober

Wij weten het al jaren: “Huizen zijn niet om mee te handelen, huizen zijn om in te wonen!” En toch r gaat het gierend mis de laatste jaren. Veel mensen staan jaren op wachtlijsten voor een huis, jonge mensen maken geen enkele kans op een fatsoenlijke woning, pandjesbazen  en beleggingsmaatschappijen bepalen de huurprijzen en verrijken zich zo over de ruggen van mensen.

Heel langzaamaan begint breder in Nederland door te dringen dat het zo niet langer kan. Er moet nu echt iets gebeuren! Als SP zijn we op heel veel plekken al maanden bezig om huurders lokaal te organiseren en nu zijn er ook (grote) landelijke protesten.

Op 17 oktober is het volgende woonprotest in Rotterdam. De SP zet bussen in om huurders, woningzoekenden en sympathisanten naar het protest te brengen.

Wil jij als SP-lid in Groningen erbij zijn? Laat het ons dan nu weten! Wanneer we in Groningen voldoende aanmeldingen ontvangen laten we ook een bus(of twee) rijden vanuit onze mooie provincie.

Na je aanmelding ontvang je zo snel als mogelijk alle informatie over de vertrektijden en de opstapplaatsen van de bus. Ken je een huurder, woningzoekende die ook mee wil? Geef zijn/haar gegevens dan ook door, en ook hij/zij ontvangt dan van ons alle verdere informatie.

Laten we samen die bus vullen! Laten we samen een vuist maken in Rotterdam en deze wooncrisis stoppen!

Meldt je aan via: lveenstra@sp.nl