Buitenparlementaire enquête in Middelstum

15 mei 2022

Buitenparlementaire enquête in Middelstum

Foto: Fenna Feenstra / Fenna Feensta

“Behandel mensen als mens, en snap hun stress”. “Maak geen verschil tussen kopers en huurders als beide in één blok voorkomen”.

“Geef mensen zeggenschap over de bouw en inrichting van hun nieuwe huis”. “Maak haast en behandel de aardbevingen als een crisis”. Zo maar een aantal suggesties die bewoners aandragen voor verbeteringen in de schade afhandeling en versterkingsoperatie. Op zaterdag 14 mei stond de SP met de buitenparlementaire enquête in Middelstum. Met de dorpentour van de buitenparlementaire enquête haalt de SP de verhalen op van mensen maar ook ideeën voor verbeteringen.  Fenna Feenstra:” de ideeën zetten we samen met de mensen om in eisen. Half augustus is het 10 jaar naar Huizinge. Dan starten we een actie maand waar we mensen gaan mobiliseren voor een grote petitie en manifestatie voor onze eisen. Heel veel mensen geven aan mee te willen doen. Want we geven niet op totdat er echte oplossingen komen. Samen zijn we sterk”