ACTIEGROEP RENGERSTRAAT / GRAAF EDZARDSTRAAT / APPINGEDAM EN HUURDERS MIDDELSTUM KRIJGEN STEUN VAN TWEEDE KAMER

16 december 2022

Foto: SP

Slechte communicatie, beloftes worden niet nagekomen. Mensen moeten verhuizen naar veel kleinere woningen. Ongemeubileerde ongestoffeerde wisselwoningen. Ziekmakende huizen. Stenen die van de muur vallen. Verplichte dure energiecontracten. De lijst van problemen die huurders van Marenland ervaren is eindeloos lang.

Al eerder voerden de bewoners met steun van de SP Eemsdelta actie bij Marenland en spraken zij in bij de gemeenteraad maar nu is er ook steun van de tweede kamer. Op dinsdag 13 december stemde de tweede kamer unaniem in met een motie van SP-kamerlid Beckerman. De regering moet nu gaan inventariseren wat alle problemen en gewenste oplossingen zijn en alles op alles zetten om de problemen op te lossen. Zonder de druk op de lokale politiek en de vele media momenten georganiseerd door deze huurders was de kans op succes minder geweest. Wij zijn trots op onze actievoerders.

Zie: https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=2022D52341