SP verzameld verhalen in Appingedam voor Zwartboek

23 april 2023

SP verzameld verhalen in Appingedam voor Zwartboek

Zaterdag 22 april gingen huurders van Marenland samen met de SP de deuren langs in de wijk Tjamsweer in Appingedam om verhalen op te halen voor het zwartboek die zij binnenkort aan Vijlbrief zullen overhandigen.

Fenna Feenstra: ”Veel huurders hier hebben nog enkel glas boven en daardoor veel last van vocht, tocht en schimmel en hoge energierekeningen. Ik sprak een meneer die zei dat hij wel eens gedacht heeft ik pak een stoel en gooi die door het raam zodat ik er dubbel glas in kan zetten. En een mevrouw die last heeft van lekkage als het regent bij harde wind. Mensen zijn het zat om te wachten en in onzekerheid te leven. Te wachten op steeds maar uitgesteldonderhoud, te wachten op een gezond droog huis, te wachten op versterking, of misschien wel sloop. Het onrecht voelt dubbel want om hun heen in dezelfde wijk worden koopwoningen wel aangepakt”Vijlbrief had beloofd met huurders te praten over de problemen, maar daar tot nu toe weinig van terecht is gekomen. Om die reden is een groep marenlandhuurders een actie begonnen en verzamelen ze in allerlei Marenland huurderswijken verhalen voor het zwartboek. Mensen kunnen het zwartboek ook digitaal invullen ophttps://provinciegroningen.sp.nl/form/marenland-huurders-vragenlijst  of contact opnemen met de afdeling via eemsdelta@sp.nl